13 Jan 2012

1 Utarid

Saya terlalu teruja untuk memasuki kelas ini. Sudah lama saya tidak mengajar di menengah rendah. Rindu pula dengan telatah mereka. Pelajar-pelajar merupakan insan teristimewa buat  guru. Harapan setiap guru agar pelajar-pelajarnya berjaya menjadi insan yang berguna kepada keluarga,agama, bangsa dan negara.

Antara pelajar di kelas 1 Utarid


Ketua kelas 1 Utarid Arezza Zaaba

Penolong ketua kelas 1 Utarid, Iwadh Shafiq Mahadi

Antara tugasan yang telah disiapkan
Diharapkan agar pelajar-pelajar ini mempunyai semangat yang berkobar-kobar dan sedar akan hala tujuan kehidupan untuk menjadi insan yang berjaya dengan cemerlang dalam kehidupan kerana mereka merupakan penyambung warisan bangsa. Sebagaimana seni kata lagu Warisan ini.


WARISAN

Di Sini Lahirnya Sebuah  Cinta
Yang Murni Abadi Sejati
Di Sini Tersemai Cita-Cita
Bercambah Menjadi Warisan

Andai Aku Terbuang Tak Di Terima
Andai Aku Aku Disingkirkan
Ke Mana Harus Ku Bawakan
Ke Mana Harus Ku Semaikan Cinta Ini

Bertapa
Di Bumi Ini Ku Melangkah
Ke Utara Selatan Timur Dan Barat
Ku Jejaki…

Aku Bukanlah Seorang Perwira
Gagal Menghunus Senjata
Namun Hati Rela Berjuang
 Walau Dengan Cara Sendiri
Demi Cinta Ini

Ku Ingin Kotakan Seribu Janji
Sepanjang Kedewasaan  Ini
Ku Ingin Sampaikan Pesanan
Akulah Penyambung Warisan